skip to Main Content
۰۹۱۲۲۳۳۳۴۱۲

خرید تشک جدید

دنیای محصولات خواب کاملا فریبنده است و ما قصد داریم راز و مرز آنرا برای شما بگشاییم. همه افراد پس از سپری کردن یک روز پر کار و شلوغ در آرزوی یک خواب راحت و آسوده هستند. از لازمه های یک خواب رویایی برخورداری از سرویس خواب مناسب است که در این میان ”تشک“ حرف اول را می زند.

چه موقع نیاز به یک تشک جدید دارم؟

برخی از نشانه ها که خبر از لزوم تهیه یک تشک جدید می دهند، به شرح زیر می باشند:

وقتی از خواب بیدار می شوید درد خفیفی را در کمر خود احساس میکنید و تصور می کنید که از نظر فیزیکی به اندازه کافی استراحت نکرده اید.
در خانه فامیل و دوستان و یا اتاق های هتل خیلی بهتر و راحتتر از خانه خود می خوابید.
تشک شما دچار ساییدگی و پارگی های قابل رویت است.
فرو رفتگی ها و برآمدگی های ناخوشایندی در تشکتان ایجاد شده است.

 

تشکی را بخرید که مناسب شماست.

پیش از اینکه به فروشگاه بروید و مشغول خرید بشوید، ابتدا باید بدانید که نیاز شما در زمان خواب چیست؟ یک لحظه صبر کنید و در مورد شیوه زندگی خود فکر کنید موقعیت بدن خود را بسنجید؛ در چه وضعیتی احساس راحتی می کنید؟ بعد به فضایی که در اختیار دارید فکر کنید. اگر متاهل هستید حتما با همسرتان به خرید تشک بروید. این مهم است که تشکی را خریداری کنید که هم نیازهای شما را برآورده سازد و هم همسرتان در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

راحتی

دوره آن وقتی که می گفتند تشک حتما باید سفت باشد به سر آمده . تحقیقات گویای این مطلب هستندکه تشک های معمولی نسبت به تشک های سفت توانایی بیشتری در مهار کردن کمردرد دارند. یک تشک خوب تکیه گاه مناسبی برای بدن -از سر تا پا – است و حالت ستون فقرات را در همان وضعیت ایستاده نگه می دارد. در حین انتخاب بیشتر به وضعیت قرار گرفتن شانه، باسن و کمر بر روی تشک دقت کنید. چون در هنگام خواب بیشترین وزن بدن روی این نقاط می افتد. اگر نتوانید به راحتی وزنتان را به آن تکیه دهید، پس از مدتی دچار کمر درد می شوید.

دوام

کیفیت مواد به کار رفته مهم است . شاید برای خریدتشکی که دارای کیفیت بهتری است مجبور به پرداخت هزینه بالاتری شوید، اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. با این کار نه تنها مدت زمان بیشتری می توانید از آن استفاده کنید بلکه بدنتان نیز در آرامش کامل به سر می برد.

فضا

اگر تشک خیلی کوچک باشد، آرامش و آزادی زمان خواب را از شما می گیرد. یک فرد سالم در حدود ۶۰-۴۰ مرتبه در طول شب غلت می خورد بنابراین تجربه، برای یک خواب راحت باید آزادی حرکت داشته باشید.

خرید تشک جدید

کدام بهتر است؟ فوم، هوا، آب، لاتکس یا فنر؟

این ۵ ماده در ساختن تشک کاربرد فراوانی دارند و در حال حاضر نمونه های فنری فروش خوبی دارندوتشک های طبی نیز در رتبه دوم قرار دارند. در رتبه بعد تشک های هوا قرار میگیرند که میزان سفتی آنها را می توان با یک کنترل از راه دور که به پمپ هوا متصل است تنظیم نمود. تشک های آبی نیز طرفداران خاص خودشان را دارند و استفاده از آنها شما را به یاد شب های فراموش نشدنی پیک نیک می اندازد. آخرین مدل هم نمونه های لاتکس هستند که فرق آنچنانی با انواع تشک های فنری ندارند . به هر حال تا زمانیکه خودتان شخصاً آنها را امتحان نکنید، نمی توانید انتخاب درستی داشته باشید.

تشک باید سفت باشد یا نرم؟

پاسخ پزشکان اورتوپد این است که: تشک باید به اندازه ای سفت باشد که ستون مهره ها روی آن در “وضعیت عملکرد” (یعنی همان مقدار انحنایی که در حالت ایستاده در کمر وجود دارد) قرار بگیرد. اگر تشک آن قدر سفت باشد که این انحنا به طور کامل از بین برود یا آنقدر نرم باشد که بیش از اندازه انحنا پیدا کند، فرد دچار کمردرد می شود.

نکاتی که باید درباره خرید تشک جدید بدانید….

. تشک را به همراه پایه تخت مخصوص خودش خریداری کنید. به عقیده کارشناسان، پایه هر تشک(منظور از پایه محلی است که تشک برروی آن قرار می گیرد)در ویژگی اجرایی آن تشک تاثیر گذار است و چنانچه تشک جدید را بر پایه قدیمی و کهنه قرار دهیم آن تشک نمی تواند آن طور که باید عمل کند.

تخت شما باید درحدود ۱۰تا۱۵ سانتیمتر بلندتر از قد شما باشد. در این صورت تخت فردی که دارای قد ۱/۸۰متر است بایداستانداردو درحدود ۲ مترباشد.
در مورد تخت های دو نفره باید توجه داشته باشید، چنانچه تفاوت وزن زن و شوهر ۱۸ کیلوگرم یا بیشتر است، باید به جای یک تشک دونفره از دو تشک یک نفره متناسب با وزن هر یک در کنار هم استفاده شود.
برای اینکه نرمی یا سفتی تشک را آزمایش کنید، به پشت روی تخت بخوابید و یک دست خود را به صورت صاف به داخل گودی کمر خود سر دهید. اگر دست شما به راحتی به سمت داخل گودی کمرتان سر خورد آن تشک خیلی محکم و سفت است. اما اگر نمی توانستید به هیچ وجه دستتان را به داخل گودی کمرتان سر دهید، آن تشک خیلی نرم است.
تشک های روکش دار دارای سطح لطیف تری هستند اما تشک هایی که به وسیله بر چسب ها و موادی خاص در برابر فرسوده شدن مقاوم شده اند، برای افرادی که دارای حساسیت هستند توصیه نمی شود.
تشک هایی که حاشیه آنها دارای کوک های (نواردورتشک) متنوع هستند (تشک های ماشینی) دیرتر از شکل می افتند اما سعی کنید تشک ها را هر۳ ماه یکبار پشت و رو کنید.
تشک هایی که از فوم ساخته شده اند گرمای زیادی را در خود نگه می دارند.بنابراین اگر به گرما حساسیت دارید می بایست تشک هایی را خریداری کنید که به خوبی هوا را تهویه کنند و از الیاف خنک ساخته ش ده باشند.
پس از خرید، تشک جدید را به مدت ۴ ساعت در محیط باز قرار دهید تا هوا بخورد.

Back To Top